fredag 20 februari 2009

Underbara människor


som jag mötte
när jag bestämt mig att ta mig över till
San Antao, en annan ö
från Sao Vicente där jag bodde.

då mötte jag Bengt, May och Margareta



Jag har berättat om dem i ett tidigare inlägg
(se inlägg till höger;Grogue-destilleriet i Paol,San Antao)
vi åkte runt i samma minibuss
med tre bröder som guider på San Antao.

De hade stannat till i Mindelo
på sin seglats till Martinique



Jag fick hänga på, med ut till segelbåten
och ta ett dopp i vattnet därifrån.
Och jag fick med mig Margareta också!


Den här fruktkorgen var full när de lämnade Kanarieöarna.
(om ni läser det här får ni gärna kommentera och rätta =), May,
Bengt och Margareta!)
I ett mail från dem berättar de
att det var strejk
när de väl kom fram till Martinique
så det fanns inte mycket mat att handla.

Jag hoppas de har lyckats
fylla det här proviantnätet
lite nu i alla fall!
Och hoppas ni har det bra!!


Havet sett från San Antao´s hamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar