onsdag 4 februari 2009

kaffe och drömmar


ja, såhär såg det inte riktigt ut härhemma för en timme sen när jag drack kaffe.
Här återandvänds koppen några gånger innan den går till diskning.. dessutom står den fint parkerad vid tangentbordet här bredvid mig och ingenting är lika mysigt här hemma som i Kap Verde heller för den delen






faktiskt så känner jag mig såhär.

Jag suckar
och jag drömmer

Den här lille killen lekte med en avspärrning upp till en trappa precis bakom mitt bord. Jag var på caféet vid stranden i Mindelo där jag drack ännu en kaffe såklart..
Av hans lek att döma, såg det ut som att han skulle bli en perfekt dörrvakt till stället.
Han skulle aldrig släppa in en enda obehörig själ.


5 kommentarer:

  1. Vilken fin bild, och söt kille!
    Kram Christin

    SvaraRadera
  2. =) tack Christin. ja , vet du han var så söt.. mest igång hela tiden sen tog han en paus och tittade på bilarna.

    SvaraRadera
  3. Pedro: Thanks! should I translate a bit maybe. I am writing next to this picure that I feel a bit like him. I sigh and I dream. And about his play in the stair behind. and... that he would be a good door-guard to the place later in life ;-)

    SvaraRadera
  4. oooo I see now, this is the "wrong" niiiice comment :-)

    SvaraRadera