onsdag 18 februari 2009

En dag i Didi´s fotspår




en dag fick Didi fatt i mig
och drog runt mig till alla i hans släkt












det var lite annorlunda


det var verkligen en utflykt till ett annat liv




det var lite fattigare

däruppe

ovanför staden

men å andra sidan lite mysigare




han visade mig en superduper billig
affär där jag köpte ost och bröd

mannen här hade minsann varit i Sverige
jag tyckte han liknade en filmskådis
men kunde inte komma på vilken?




hans lillasyster Jennifer
skulle bära lite vatten någonstans











detta var en vanlig syn runt husen










jag kommer inte ihåg här vad Didi ville
typ ta inte kort nu när jag äter?



Här åt jag i alla fall den godaste
Catchupan (nationalrätten)
som var tillagad av hans mamma Mathilda.





fler gulliga släktingar

didi hade väl runt 20-30 bröder
kommer inte ihåg det exakta antalet

detta var en vanlig summa syskon i alla fall






En av Didi´s tre hundar

som följde oss runt i byn

3 kommentarer:

  1. De såg ju spännade ut:)
    Hör av dig om du vill hitta på nått i helgen. Emil kommer hem i helgen. Kanske ska till ängelholm o festa till det lite. Häng på om du har lust, för det tycker jag hade vart väldigt skoj!
    puss min anka

    SvaraRadera
  2. kanske det.. men du. på lördag? kanske??

    SvaraRadera
  3. Heeeej! Såg utmaningen. Jag har redan fått en likadan. Kolla lite längre ner i min blogg så ser du bilden =) Fina bilder. Talar mycket för sig själva. Kram på dej!

    SvaraRadera