söndag 15 februari 2009

Flockdjur

jinge.se/a3/3varg.jpg

Att vi är flockdjur är något som jag tänkt mycket på nu några dagar. Jag både längtar och längtar inte efter sällskap. Jag vill vara med samtidigt som jag behöver min egen tid i ensamhet. Så jag hinner med.
Det har jag äntligen fått nu i några dagar, och när man har fått det man behöver känns det som folk får plats igen i ens värld.
Balansen däremellan är svår dock, tycker jag. Särskilt om man jobbar med folk i ett service yrke, och har arbetskamrater. Jag är helt slut efter en dag. Det är något fel med min energinivå.. misstänker jag. Det är något jag gör galet. Man ska väl orka med även folk man gillar? eller?



www.stiftelsenkolmarden.se/.../Vargar.jpg

Sen vet ju t ex vargar sin plats i flocken. Det vet aldrig jag, jag bara stökar ut och in i olika grupper och står gärna vid sidan av lite först för att lära mig beteendet för just den gruppen. Sen är det bara att haka på.

Vi människor är inte lätta djur att ha att göra med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar