måndag 9 februari 2009

Lars unestål

Cd omslag med Lars Unestål
från sidan (www.jinlp.se
)

Jag mediterade igår.
Först var jag på Ki Balans, ett pass där man blandar yoga, qi gong med andra avslappnande rörelser. Det kändes bra efteråt. Mer avslappnad.
Jag gick hem, hade hyrt en dvd. Vet bara inte varför jag valde en skräckthriller. Jag hade nog glömt att det var viktigt för mig att slappna av, och dessutom hade jag också glömt att jag nu bor själv och inte har någon att säga till om jag blir rädd för mörkret bara jag ska gå på toa.

Well så satte jag i alla fall igång en av Lars Uneståls cd:s för avslappning. Men det är en rolig grej som händer varje gång. Som jag glömmer till nästa. För när jag sätter igång dem så är jag oftast så trött och stressad att jag verkligen behöver lyssna. Nåväl, såhär är det.

Det är fyra spår på cd:n och när man kommer till nr tre så säger Lasse såhär: Sätt dig eller lägg dig så bekvämt som möjligt. Knyt vänsterhanden hårt och ta så ett djupt andetag.(jag gör som han säger)
Han fortsätter: Andas in och håll andan, känn spänningen. Håll andan. Känn spänningen och andas ut. Så långt är allt frid och fröjd. Sen säger han DET!
Slappna av i vänsterhanden OCH KOPPLA AV FULLSTÄNDIGT.
Jag blir lika förbannad varje gång! Och nästan förorättad. Hur fan ska jag kunna SLAPPNA AV FULLSTÄNDIGT???!
Sen får jag mig ett gott skratt åt mig själv för hur stressad är jag inte om jag blir så förbannad på en man i min bärbara cd-spelare?

Tur att jag har den där cd-n va?

;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar