tisdag 10 februari 2009

Alla hjärtans dag.....14 Feb


ja, så var det dags igen. men jag tänker bojkotta. surprise surprise! det känns inte äkta att ge bort något den dagen.
När alla butiker vill man ska köpa något hos just dem.
Säger det att man gillar någon extra mycket? Att man köper något till sin speciella/specielle vän efter diverse kommersiella påminnelser?
nej. Fram för -Alla hjärtans dags firande alla dagar året runt. Som en kär vän till mig har det: Emma (länk till hennes blogg i min länklista), det låter super Emma :-)!
Så jag säger bara till alla:
Älska på!!! Glöm ingen! Och allra helst inte dig själv!
alla dagar, året runt.

Annars har inget nytt hänt förutom att jag lärt mig något som är bra att kunna på Italienska, för framtida bruk.
- Non si chiede l´età alle signore. Och det betyder: Man frågar inte om en kvinnas ålder.

Basta!

2 kommentarer:

  1. Helt riktigt. O dessutom blir man bara fattig.
    Ankan was sagen sie. Ska vi vina lite på lördag, snacka skit o käka ost o nötter?

    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. mm, helt riktigt! men du kan vi höras om lördag? jag vet inte ännu. känns som jag inte kan bestämma nåt...

    SvaraRadera