onsdag 18 februari 2009

Vid Laginha /Mindelo

Blev jag bjuden på mat

Några killar som bor på gatan
och som min vän Pedro lärt känna
vid tidigare besök till Kap Verde
-lagade mat till oss

Han berättade att de tar vad de har, ris, grönsaker
och om de har -kött och blandar till det i en stor
gryta.

Jag tyckte det var så fint att de bjöd oss
när de inte själva hade något. Så jag åt med liv och lust

Och jag måste säga att det var jättegott!


Yummy









Vi var fyra som delade

jag blev djupt berörd av att de bjöd oss av sin mat
och tacksam

så fint






4 kommentarer:

  1. ahhhhhh!!!
    where are the other photos??
    did you change this post or am i dreaming?

    SvaraRadera
  2. haha yes I changed it...

    I suddenly became scared that you did not want your face here =D so I needed to ask you first I thought. you know.. I was thinking of the portuguese rules for first asking if I can take a photo...
    haha

    SvaraRadera
  3. I´ll change it back some day if that was ok then... need to change laginha also! ;-)

    SvaraRadera