tisdag 31 mars 2009

Nytt jobb och Italienska

puh...
nu är det mycket korvstoppning
Började mitt nya jobb igår, i sverige. Svårt att lära sig det igen, med svenska kunder och svenska kollegor. Men det går nog ändå ganska snabbt att komma in i det igen.
För nytillkomna läsare kan jag berätta att jag jobbat på spa i danmark som hudterapeut, och nu fick jobb i sverige och har precis börjat.
Man tror inte att det är några skillnader först.. det är ju så nära. Men det är det och nu ska det läras om igen!
Tur jag jobbat med produkterna förut och känner igen en del massagegrepp. Känns lite bättre då. Datasystemet är också lätt att lära.
Men som alltid blir man ganska trött i början när man startar ett nytt jobb.
Och nu drar det ihop sig till kvällens Italienska-kurs... och jag har satt mig i soffan, ätit sushi och börjat sega ihop mig.
Ska flytta på fredag också till annan lägenhet och fixa miljoner saker innan dess.
Men men, allt ordnar sig om man tar en sak i taget tänker jag.
Det är inte alltid jag kan tänka så, men nu kan jag!
Så jag tar mig långsamt men ordentligt fram emot flytthelgen...
Dag för dag, bit för bit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar