onsdag 22 juli 2009

Energitjuvar/ Energythiefs

Är en bok av : Ingalill Roos som jag hade i hyllan men inte läst utan haft utlånad. Nu fann jag den och den fann mig igen.
Där fann jag ett citat som är så bra och jag helt kan hålla med på


"Var aldrig rädd för att gå för långt för där ligger sanningen"

"Never be afraid to go too far, because there you´ll find the truth"
Marcel Proust

Det är faktiskt så jag lever mitt liv. Vilket kan vara smärtsamt några gånger,(läs många gånger). Men det ger en mycket, det ger en resa inom sig själv och in i andra människor. Så jag kan nog inte sluta...
Det ger antagligen mer än det tar.


Annars i mitt liv nu kan jag tillägga att bebisen sparkade för första gången igår eller i natt 00.09, så det blir ju idag alltså. Det var mycket tydligt denna gången. Så nu kände jag det. Det var en mycket mysig känsla! Innan har det kännts som små buffar. Ni vet som när en hund försöker få kel, genom att buffa nosen upp mot en under armen.

Nu ska jag fortsätta att titta mer koncentrerat på "The Manchurian Candidate", mycket spännande. Gammal film men har missat den.




1 kommentar: