tisdag 4 augusti 2009

säng + nutella

japp, som sagt
jag ligger i min nya sköna säng och käkar nutella-mackor
men det är dyra små rackare (burkarna) tar slut i ett nafs
sköljer ner med lite provivadryck så kompenserar man lite...
hrm

tänker på tiden efter en skilsmässa
ett uppbrott
det är som en tid av förvaring
En magazinering av sig själv

i väntan på något bättre
på att må bättre
i väntan på en bebis
(varför kom den i en sådan här period?
och inte när vi ville ha barn?svårt att förstå
meningen med det. Än i alla fall)

i väntan på att det ska vända
att det ska finnas ljusglimtar
det måste gås igenom
antar jag

men det är ingen rolig tid
den här förvaringstiden..
och hur länge ska den vara
det känns som det kommer ta minst ett år till
det känns inte så lysande
men å andra sidan kan man se tiden som
redan gått också och då har det gått en tid
som man klarat fast det inte varit bra.

Har ju lärt mig något
om andra
om mig själv
fått nya vänner
sett nya platser
även om jag inte kan uppskatta det ibland
till fullo
eftersom medvetandet inte verkar veta sin plats
inte känslolivet heller
allt halkar efter och in i varann
men det kommer nog ut på rätt ställe
någon gång.

det är det man får vänta på.

Och det är sorgligt att detta tar tiden ifrån att njuta av
graviditeten.
Men så är det
Är det något man lär sig med tiden
är det att man inte kan planera allt eller ens
det man ser som viktigast i sitt liv
eller kontrollera
fast man tror det
och att inget blir som man tänkt sig.
Svårt att surfa på vågen:NU

2 kommentarer:

  1. Snart faller det på plats.

    O fy va gótt de lät me nutella mackor. Det måste jag köpa nån dag.

    SvaraRadera
  2. ja, det är en farlig godhet över de dära mackorna! du emma! jag kan lägga fjärren på magen nu =)

    SvaraRadera