onsdag 12 augusti 2009

hmmm

har börjat teckna lite i alla fall igen. denna gjorde jag på tåget hem i förrgår. självporträtt.. saker blir fortfarande lite sneda och näsan blir lång.. men öva öva öva...
Jag ser att gamla inlägg har blivit lite konstiga när jag bytte layout för en tid sedan.. så det är svårt att läsa.. ska försöka ändra allt det så fort som möjligt.


har annars inte haft en så värst bra dag faktiskt.


fick vara hemma från jobbet, då jag inte kunde gå pga ichias. känns ensamt och tungt, när jag märkte att jag inte hade någon som kunde köra mig till mvc om jag fått en tid där idag. Men fick en läkartid på måndag..

skulle avvakta och vila tills dess. Har blivit aningens aningens bättre. Känns bäst att ligga stilla med värmedynan. Men skulle visst inte ha värme? utan kyla.. I alla fall sa barnmorskan att jag skulle ha värme. Inte lätt att veta.
Annars har det mesta gått emot mig idag. Efter att bm sagt att det hade varit bra om man varit vältränad, så man inte fick problem med kroppen... (vilket inte hade hjälpt, man kan få ichias ändå, lärde jag mig senare idag..,..), tack tack bara lägg mer skuld på mig. Efter det i alla fall, ringde jag ett lokalt fastighetsbolag för å kolla min plats i kön, men blev där inte så väl bemött.
Sen fortsatte det med fortsatt ont i ryggen, och när jag väl tagit mig ut nu i kväll för å köpa lite mat å bunkra upp med från närbutiken 1 minuts väg härifrån (5 min väg med ichias, men känns som 15 =) ) och har hasat runt inne i affären. Ja, då väljer det att börja spöregna precis innan jag ska gå hem. och jag vet att jag inte kan småskynda mig.. utan måste hasa. det kändes bara som att det blev jobbigare och jobbigare..
Dessutom gjorde jag misstaget att berätta min situation för en inte så nära bekant, när han dök upp på msn. Och det slutade med att han fick mig att må dåligt. Precis som det kändes i början av graviditeten. Som att han dömde mig, och fick det att låta som att jag lurat någon. Är det någon som blivit lurad så är det väl jag? Men men, det är lätt att döma när man inte har hela historien eller när man inte tänker så långt eller med medkänsla heller för den delen.
Känns som det varit något i luften idag, runt mig. Som ett tjockt moln av stagnerad energi. Dålig energi. Därför har jag varit helt mottaglig för kassa kommentarer...
Hoppas jag är starkare i morgon!

4 kommentarer:

  1. Idag är en ny dag. Jag hoppas den blir bättre för dig o att det e bättre me din ischias idag!

    puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hej vad skoj med en blogg, men usch det verkar som om du har det jobbigt:0(
    Ta hand om dig/er!!

    Therése Ringström (Lindex)

    SvaraRadera
  3. Emma:
    Jo, den blev nog bättre. kommer knappt ihåg. tänkte jag skulle vara här inne lite mer....
    Therese: det var kul att träffa dig! =) jo, visst är det jobbigt. men vem har sagt att det ska vara lätt att leva. ? =)det som inte dödar gör en starkare. kram a
    And Pedro: well,.. =) I try to pick up drawing again, for fun. I realized i havent done it for many years, even though i longed for it. so... I do it for the fun of it! and I really like the meditation. hope you are well!
    beijo anki

    SvaraRadera