söndag 17 maj 2009

mardrömmar

Har drömt två oroväckande mardrömmar i natt... lika otäcka/otrevliga båda två.
Det var längesedan jag drömde mardrömmar.. men det har väl med min nuvarande livssituation att göra. Att jag känner mig rädd och osäker och inte vet hur framtiden kommer att bli.
Dessutom är det hemskt besvärligt när man försöker göra ett val utifrån sig själv och folk bryter sig in och vill säga sina åsikter. Varför vill de det? Inte av välvilja till mig i alla fall, då skulle de först fråga vad jag vill och försöka hjälpa mig att råda mig utifrån det.

Inte bara säga : jag får väl säga min åsikt! och förklara att jag är ett barn som inte vill lyssna, medan personen går igång på att de inte får säga sin åsikt och själv låter som ett mega-stort barn. Eller en annan: bara så du vet... så tycker jag såhär. Ok! herreguud. Vem har bett om en åsikt? Inte jag i alla fall. Och det är människor som inte ens ska lägga sig i.

Som tur är har jag kommit fram till ett beslut av mig själv, med hjälp och stöd och förståelse av vänner och familj bland annat.

Men det beslutet dröjer jag ännu någon vecka med att avslöja!

1 kommentar:

  1. Jag känner mig jätteglad och lättad att höra att du själv hittat ditt beslut. Det kommer att bli jättebra oavsett vad och vi finns här för dig! Glöm aldrig det...

    C

    SvaraRadera