fredag 29 maj 2009

Flyttning

Just nu befinner jag mig hos min syster.
Har följt mina föräldrar, som flyttat hit.

vi befinner oss i en av de västgötska skogarna kan man säga.
och ska bli fint väder i morgon!

här gör jag saker som att umgås med tre syskonbarn, och då dricker man varm oboy, spelar spel, kommer och kollar när de ska visa något på datorn eller läser godnattsaga eller sjunger singstar.

Men jag orkar inte lika mycket som jag gjort ibland förut.
Det är nämligen så att jag är gravid och har precis börjat småvänja mig vid tanken.
Det var detta jag väntade någon vecka med att berätta...

Men någon pappa blir det inte. Eftersom han bestämt avböjde.
Det var en chock i sig.
Att jag kunde få barn fast jag försökt i många år förut, var chock nr 2.

Så jag fick välja hur jag skulle se det.
Gåva eller inte.
Jag valde gåva.

Så nu börjar jakten på trygghet på allvar.
För vi måste få ett bra liv. Bebben och jag.

3 kommentarer:

  1. Finaste Anki valde gåva!!!
    Det är så rätt! Jag är jätteglad för din skull och vet att allt kommer gå vägen!
    Längtar tills du ska vara hos oss på helgerna :-)
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Grattis Anki!
    Är verkligen glad för din skull. Du kommer klara det jättebra själv och du kommer bli en fantastisk mamma ;) Lycka till med allt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack C =) och Tack Anso!!!
    Ja, det har varit mycket att tänka på, på senaste tiden.. så jag har haft problem att uppdatera här. Det går upp och ner i tankeverksamheten. Men börjar vänja mig vid det nu. ;-)

    kram

    SvaraRadera