torsdag 2 april 2009

Torsdag

-Puh!
Efter jobbet ikväll
sa jag till min nya kollega
Ska vi inte gå å ta ett glas vin nånstans?
Och hon nappade direkt
När vi kom in på den Italienska lilla restaurangen
blev vi så hungriga så det blev en Canelloni, med kyckling, spenat och valnötter
för mig....aaaaaa, jag är så mätt, och ett glas rött vin.
För henne blev det vitt och musslor, det såg också så gott ut!
Men ack, så stor min mage blev...
Och jag blev behagligt trött,... och nu ska jag packa det sista, jobbar
9-18 i morgon också och sen flytta till nya lägenheten.
Och därför måste jag packa det sista.. nu. Och kan väl erkänna att jag inte känner mig så
motiverad just nu. Hm, men ska dricka kaffe och göra ett tappert försök.

På vägen hem tog jag vägen genom kyrkogården.
Och brukar inte titta på gravarna men nu gjorde jag
För det var en som hade en målar-palett överst och då hann jag tänka:
Han var konstnär,
och så gick jag vidare, men sen var jag tvungen å gå tillbaka och kolla lite mer.
Och då låg hans fru där också. Och jag hann tänka: Han var skorpion och hon var Stenbock, när jag såg födelsedatumen.
Och så gjorde jag mig en liten fånig bild av dem två i sitt konstnärshem, och såg att hon dött nästan precis ett år efter honom.
Å, hann jag tänka då.
Hon dog av sorgen efter honom
Hennes hjärta orkade inte mer än ett år, sen brast det...

Ja, så mycket man kan hinna tänka och hitta på

på bara några få sekunder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar