fredag 16 oktober 2009

hej nu är jag här igen

jobbig hoppig blogg det här

ibland här

ibland inte.

Nu har jag fått influensa vaccin insprutat i armen i alla fall. den gör lite ont och känns varm. man kunde få feber som biverkning. men vi får se. det har bara gått en kvart.

alla tycker det är så kul å gissa på min mage
om det är en kille eller tjej
det har varit en tjejmage hela första delen av graviditeten
och nu är alla helt säkra på att det är en kille
jag tror det är en halvgrekisk fotbollsspelare
oavsett vilket kön det blir.
den har hittat mina revben
första sparkarna ditåt igår kväll

annars är den helt fenomenal på att hitta urinblåsan
och ligger ute åt höger sida så jag tror nästan den funnit en väg
runt och ut på ryggen ibland.
blir bekymrad och måste känna efter...

Här har snöat
är i Borås tillfälligtvis
men det är tö, och ganska varmt så
det är inget som ligger kvar
Men i morse när jag såg att det snöade så
blev jag nästan lite kort lycklig
det kommer väl bli mer vinter av det här uppåt
än det jag är van vid i skåne.

Spännande!

4 kommentarer:

  1. hihi, ja man blir ju anfådd av att äta. O särskillt om man e alldeles igentäppt i näsan!

    Ankan stackare, då får du inte så mkt sömn om nätterna. Hoppas skenorna hjälper.
    Ringde du mig häromdagen?

    SvaraRadera
  2. haha de där om hårigheten o halsbrännan har jag inte hört förut.

    kanske därför jag inte upptäckt sura uppstötningar än. Skulle vi få en hårig bebis så blir jag förvånad!

    Men däremot så har jag märkt att det är en utmaning att nysa utan att kissa på sig;) så va de me de knipövningarna

    SvaraRadera
  3. :) men det där med sura uppstötningar kom nog mot v 29, 30 nånting för mig. ska bli spännande å se om du får några. hehe.
    ja, nysningar är en läskighet i detta läget. jobbigt att gå nånstans överhuvudtaget utan att veta var närmsta toalett är och när man får gå dit!

    SvaraRadera
  4. Bebisar är fenomenala på det mesta :)
    Vart är den grekiske fotbollsspelaren?
    Har han flytt fältet när knattelaget börjat komma?

    SvaraRadera