tisdag 30 juni 2009

på bussen

Världens bästa grej hände! när jag väntade på bussen
nu i kväll
Min buss kommer körande, jag står på hållplatsen, är trött och har sovit på tåget hit.
Jag vill bara komma hem. Och det är en hel skock som också ska på och visar tydligt
att de ska minsann in först allesamman.
puh, och jag står inte så bra till, lite längre fram än där den brukar stanna.

Men så gör han det underbara. Kör ända fram till mig där jag står med kasse, väska, och
dramaten. Han öppnar dörren blixtsnabbt
Och jag kan inte låta bli att brista ut i ett stort smajl.
Var det bra? säger han, och japp, säger jag -helt perfekt!

Kanske var det alla mina saker som jag såg ut att ha att bära på
Kanske var det den lilla gravidkulan som stack fram under mitt gröna linne och för liten gul kofta halvt uppknäppt så magen ens ska få plats.
Eller så såg han bara (hah!)
-en tjej i jeanskjol och snygga ben :-)

Vad tror ni?

Det var dagens goda gärning i alla fall.
Jag är så tacksam att jag fick komma in snabbt och sätta mig.
Trött som en liten apa idag.

2 kommentarer:

  1. Åh så underbart!!
    Skönt att läsa från dig igen!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. :) jo, det blir lite sporadiskt ....

    SvaraRadera