måndag 15 juni 2009

Hemligheten- från ögonkast till varaktig relation

En bok för singlar som vill leva i en varaktig relation...
Jo, den här boken var minsann intressant. Började läsa den idag. Den är svår att lägga ifrån sig..
( haha, precis som att jag gör det när det är en cd-bok ;-) hihi)

nä, men jag har lyssnat mycket idag. Man börjar förstå varför man blivit som man blivit..

Den är skriven av Dan Josefsson (journalist) och Egil Linge (psykoterapeut, i kognitiv beteendeterapi)

Väldigt väldigt intressant bok, som gör att man förstår varför man hamnar där man hamnar, på vilket steg i relationstrappan det brukar gå fel och att man kanske t om försöker hoppa över vissa steg eller varför man fjärmar sig från den man vill vara nära, när alla egentligen vill ha nära och varaktiga kärleksrelationer.

Den här boken får mig att må bra! För jag har kännt, att jag "borde" vara lycklig som singel.
Det är ju så jäkla inne nu. Men det måste jag inte alls, enligt boken, för ingen människa är egentligen skapt att leva ensam.
Så där rök mitt dåliga samvete för det i varje fall!

Om du inte vill vara ensam längre, Läs den! Jag tror den är en bra hjälp på väg mot rätt förändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar